wrapper

جدیدترین خبرها


سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد

Agricultural and Natural Resources Engineering Organization of Yazd

 رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد عنوان کرد:

ضرورت توسعه ی کشت های کم آب خواه و گسترش گلخانه ها

درحاشیه هشتمین نمایشگاه گل و گیاه رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد عنوان کرد: توسعه کشت های کم آب خواه و گسترش گلخانه ها به دلیل نقشی که در بهینه سازی مصرف آب دارند، از همان ابتدا در اولویت برنامه های توسعه ای دولت سیزدهم قرار گرفت.

محمدرضا خلف باغی افزود: اقلیم گرم و خشک و نیاز به استفاده بهینه از آب نیز سبب شد گلخانه ها و کشت گلخانه ای در استان یزد اقبال و جایگاه ویژه ای پیدا کند و توسعه گلخانه ها به خصوص در سال های اخیر، با رشد فوق العاده ای مواجه شود.

وی افزود: خوشبختانه حضور فارق التحصیلان رشته های مرتبط نیز در رونق این صنعت در استان تاثیر بسیاری داشته است، این استقبال و البته ضرورت توسعه سبب شده است برای مثال برای 2 ماهه نخست امسال حدود 200 میلیارد اعتبار اختصاص یابد که به زودی متقاضیان به ترتیب اولویت، برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.

خلف باغی یکی از چالش های مهم را آفت ها دانست و بیان داشت: وجود آفت ها گریبان محصولات گلخانه ای و گلخانه داران را می گیرد که بی شک شناخت نسبت به سیکل زندگی آفات توسط گلخانه دار می تواند نقش موثری را در کاهش خسارت ایفا کند. اما متاسفانه گلخانه داران در اکثر مواقع زمانی متوجه آفات می شوند که طغیان صورت گرفته است. اخیرا به دلیل حفظ سلامت محصولات در ایران و بویژه یزد، در راستای کاهش مصرف سموم کشاورزی، کنترل تلفیقی آفات انجام می شود که امید است در سال های آتی تمام گلخانه داران با این روش به کنترل آفات بپردازند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی حضور کارشناسان برای انتخاب آگاهانه را موثر دانست و تصریح کرد:
نمایشگاه گل و گیاه یزد در راستای تامین نیاز همشهریان و به دلیل اقلیم خاص و ضرورت استفاده از گل ها و گیاهان آپارتمانی هر ساله برگزار می شود و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی نیز از این رویداد صورت می گیرد. سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد نیز با حضور در این رویداد، از طریق کارشناسان خود مشاوره های لازم را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد تا متناسب با فضای مورد نظرشان، انتخابی اصولی و آگاهانه انجام دهند.

شایان ذکر است: هشتمین نمایشگاه گل و گیاه به مدت 6 روز از 19 الی 24 اردیبهشت ماه در شهرکت بین المللی نمایشگاهها برگزار گردید.

 

 

تماس با سازمان

نشانی : یزد-میدان امام حسین-ابتدای بلوار شهید بهشتی-کوچه سوم(جنب مدیریت حفظ نباتات) -روبروی دبیرستان دخترانه امام حسین (ع)
کدپستی : 8916714151

صندوقپستی : 558-89167
تلفن تماس : 42-36296540 (035)
شماره فکس : 36296549 (035)

آدرس ایمیل سازمان:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آمار بازدید

امروز533
دیروز539
کل بازدیدها486791

اطلاعات دستگاه شما

  • آی پی 3.15.151.214
  • مرورگر Unknown
  • نگارش
  • سیستم عامل Unknown

آرشیو اخبار وب سایت قبلی سازمان

راهنما

جهت دسترسی به سیستم های عضویت، رتبه بندی، آموزش و صدور مجوزها به پنجره ورودی سانکا در صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.