wrapper

جدیدترین خبرها


سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد

Agricultural and Natural Resources Engineering Organization of Yazd

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در بازدید از طرح ترسیب کربن شهرستان خاتم و مروست عنوان کرد:

 خواست و مشارکت مردم در اجرای پروژه، مهمترین عامل توسعه پایداری روستا می باشد

*به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی، در راستای اجرای طرح ترسیب کربن در شهرستان های خاتم و مروست، محمدرضا خلف باغی، رئیس و شهاب الدین شریعتمداری، معاون اجرایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد به همراه مسئولین و کارشناسان استانی و شهرستانی طرح ترسیب کربن شهرستان های خاتم و مروست از پروژه های اجرایی این طرح در منطقه بازدید بعمل آوردند.
- رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در این بازدید، ضمن ابراز خرسندی از اجرای پروژه های مشارکتی و مردم نهاد، پروژه ترسیب کربن را نمونه بارزی از تلفیق احیای منابع طبیعی با موضوع توسعه پایدار انسانی و روستایی دانست.

- محمدرضا خلف باغی افزود: اجرای پروژه با نظر و خواست مردم و مشارکت آنها در اجرا و حفظ و حراست از دستاوردها، عامل مهمی در موفقیت و پیشرفت است که منجر به ماندگاری روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهر می شود.

- وی مهمترین مشکل روستائیان را اشتغال و کم آبی عنوان کرد و بر تلاش برای تغییر نگرش مردم برای بهبود الگوی کشت تاکید کرد.

- در بازدید از پروژه سیل بند روستای کرخنگان، علی زارع، مسئول پروژه ترسیب کربن اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان کرد: این پروژه با هدف مهار سیلاب‌هاي فصلي، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی و افزایش آبدهی منابع آب منطقه با 27000 متر مکعب عمليات خاكبرداری و خاکریزی احداث شده است که موجب کنترل سيلاب و هدایت آن به خارج از محدوده اراضي كشاورزي و منازل مسكوني روستا می گردد.

- در ادامه با حضور برخی از اعضای صندوق توسعه روستایی از مزارع آنغوزه، انجیر، گل محمدی، رزماری و زعفران منطقه بازدید به عمل آمد و مقرر شد با مشارکت مردم منطقه در سال جاری و سال های آتی، در قالب این طرح، بخش های گسترده ای از اراضی رها شده این دو شهرستان زیر کشت دیم این محصولات برده شود که ظرفیت قابل توجهی را برای اشتغال پایدار مردم محلی فراهم خواهد نمود.

- لازم به ذکر است: طرح ترسیب کربن از سال 1396 در سطح 8 روستای شهرستان های خاتم و مروست آغاز شده و مهمترین دستاوردهای آن کاهش سطح اراضی کشاورزی رها شده و کاهش برداشت آب از سفره های آب زیرزمینی با توسعه کشت گیاهان دارویی، بهبود معیشت های پایدار (راه اندازی 240 شغل ثابت در رسته های مختلف و بیش از 300 نفر شغل فصلی)، تغذیه سفره های آب زیرزمینی منطقه و تقویت قنات و کاهش خسارات سیلاب با ایجاد بند خاکی و سیلبند، ‌تشکیل تعاونی های توسعه، تقویت انسجام درون و برون سازمانی بوده است.

 

تماس با سازمان

نشانی : یزد-میدان امام حسین-ابتدای بلوار شهید بهشتی-کوچه سوم(جنب مدیریت حفظ نباتات) -روبروی دبیرستان دخترانه امام حسین (ع)
کدپستی : 8916714151

صندوقپستی : 558-89167
تلفن تماس : 42-36296540 (035)
شماره فکس : 36296549 (035)

آدرس ایمیل سازمان:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آمار بازدید

امروز226
دیروز280
کل بازدیدها475646

اطلاعات دستگاه شما

  • آی پی 18.206.83.160
  • مرورگر Unknown
  • نگارش
  • سیستم عامل Unknown

آرشیو اخبار وب سایت قبلی سازمان

راهنما

جهت دسترسی به سیستم های عضویت، رتبه بندی، آموزش و صدور مجوزها به پنجره ورودی سانکا در صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.