wrapper

جدیدترین خبرها


سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد

Agricultural and Natural Resources Engineering Organization of Yazd

 انعکاس نشست خبری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد در هفته خبرنگار در رسانه

 * خبرگزاری ایسنا نوشت: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد با اشاره به آمادگی ۴۲۵۵ نفر برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان، از ایجاد سامانه واگذاری اراضی در استان برای اولین بار در کشور در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری خبر داد.

وی افزود: در همین راستا نیز به محض واگذاری امور اراضی به این سازمان برای اولین بار در کشور اقدام به طراحی سامانه‌ واگذاری اراضی و تغییر کاربری اراضی در استان یزد کرده‌ و فاز نخست ان نیز راه‌اندازی شد که قرار است در هفته دولت امسال در قالب طرح‌های مورد بهره‌برداری، از آن با حضور مقامات کشوری رونمایی شود.

وی خاطرنشان کرد: استان یزد در بخش کشاورزی به هیچ وجه توسعه کشت ندارد بلکه تغییر نوع کشت یا تغییر کاربری داریم به عبارتی با جایگزینی کشت‌های گلخانه‌ای به جای سنتی، از محل صرفه‌جویی آب‌های مصرفی در بخش توسعه دامپروری بهره گرفته می‌شود.

 *خبرگزاری ایرنا با تیتری با عنوان نخستین سامانه واگذاری امور اراضی کشور در یزد راه اندازی شد آورد؛رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد از راه اندازی نخستین سامانه امور اراضی کشور در این استان خبر داد و گفت: در این سامانه فرآیند واگذاری ها، مجوزها و تغییرکاربری امور اراضی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

محمدرضا خلف باغی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این سامانه مجوزها با هدف کاهش فرآیندهای اداری و شفاف شدن روند صدور پروانه‌ها، مجوزها و تسهیل در صدور آنها انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در راستای حذف استعلام و رفع موانع ، زمان صدور پروانه کشاورزی به طور متوسط از ۱۵۰ روز به ۲۰ روز کاهش یافته است.

خلف باغی با اشاره به آمادگی چهار هزار و ۲۵۵ نفر برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان تصریح کرد: این نهاد یک سازمان عضو محور و همچنین بهره‌بردار محور است و  چهار هزار عضو حقیقی و حقوقی دارد، البته به ۵۰۰ نفر آنها به صورت پاره وقت کار واگذار می کند. 

 *روزنامه بشارت یزد بر تاکید رییس سازمان بر گسترش کشت کم آبخواه اشاره کردو در تیتر خود به نقل از محمدرضا خلف باغی  نوشت: حیات یزد در گروحفظ و توسعه کشاورزی است.

وی با تاکید بر این که کشاورزی جزولاینفک حیات استان صنعتی یزد است، اظهار کرد: با وجود شرایط کرونایی حاکم بر استان در سال جاری، طی چهارماه ابتدایی امسال با رشد بالایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد صدور ۶۴۱ مجوز در بخش کشاورزی استان هستیم.

وی با بیان این که متوسط زمان واگذاری اراضی به طرح‌های سرمایه‌گذاری در کشور شش ماه است، حداکثر زمان ارائه درخواست تا واگذاری زمین به این طرح‌ها در استان در قالب این سامانه را تنها ۶۰ روز عنوان و ابراز امیدواری کرد که این اقدام منجر علاوه بر رفع موانع، موجب تسریع در امر سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی شود.

خلف‌باغی گزارشی نیز از اقدامات آموزشی و رفاهی ارائه شده برای اعضا و خانواده بهره‌برداران بیان کرد و در ادامه با اشاره به رشد ۲۲۷ درصدی در تعداد صدور پروانه گلخانه‌ها و رشد ۲۳۳ درصد به لحاظ وسعت پروانه‌های بهره‌برداری، اعلام کرد: در بخش دامپروری نیز با تسهیل امور شاهد رشد ۱۳۸ درصدی بودیم.

 * به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد آورد: در بسیاری از زمینه ها به ویژه خدمات الکترونیکی و امور اراضی سازمان در کشور پیشتاز بوده است.

محمدرضا خلف باغی خاطرنشان کرد: استان یزد در بخش کشاورزی به هیچ وجه توسعه سطح زیرکشت ندارد بلکه تغییر نوع کشت یا تغییر کاربری دارد به عبارتی با جایگزینی کشت‌های گلخانه‌ای به جای سنتی، از محل صرفه‌جویی آب‌های مصرفی در بخش توسعه دامپروری بهره گرفته می‌شود. 

 برگزاری تسنیم نوشت: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد از رشد ۲۲۷ درصدی تعداد صدور پروانه گلخانه‌ها یزد خبر داد.

محمدرضا خلف باغی گفت: رشد 227 درصدی در صدور تعداد پروانه گلخانه‌ها, 233 درصد رشد از نظر سطحی در صدور پروانه بهره‌برداری از گلخانه‌ها و رشد 138 درصدی در حوزه دامپروری نسبت به سال 97 داشته‌ایم.

وی افزود: با اشاره به اینکه 2 درصد منابع کشاورزی کشور در اختیار استان یزد است بیان کرد: 2595 مجوز آماده سرمایه‌گذاری هستند یعنی کسانی که برای زمینی که داشتند یا زمینی که به آنها داده شده پروانه تأسیس دریافت کردند و 1660 مجوز موافقت برای افرادی که باید زمین و آب مورد نظر خود را برای سرمایه‌گذاری پیگیری کنند, صادر شده است. 

 * سایت خبری تاج پرس نیز با عنوان تیتر «در حال حاضر استان یزد دارای سه هزار واحد تولیدی است» آورد: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد به مناسبت گرامی داشت روز خبرنگار گفت : خبرنگاران  پاسدار امنیت و آرامش در جامعه هستند زیرا آنها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان برای پیگیری مطالباتشان هستند.

وی گفت : استان یزد به عنوان یک استان صنعتی دارای قریب سه هزار واحد تولیدی است که قطعاً قریب یک‌هزار واحد از آنها بالای 50 نفر پرسنل دارند و تاکنون بنا به درخواست‌ واحدها 26 نفر از فارغ التحصیلان توسط این سازمان معرفی شده‌اند.

خلف‌باغی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی کشاورزی در 26 رشته مختلف خدمات فنی و مهندسی به بهره برداران ارائه می‌دهد، افزود: خوشبختانه برای اولین بار در میان استانهای کشور با پیگیری‌هایی که انجام شد، امروز فارغ‌التحصیلان رشته محیط زیست در زمینه تهیه طرح‌های زیست محیطی و هم به عنوان مسئول HSE در واحدهای تولیدی بالای 50 نفر پرسنل از سوی سازمان در واحدهای متقاضی مشغول بکار می‌شوند. 

 * روزنامه صمت در تیتر خود به تاکید و نقل از رییس سازمان به نظارت جدی بر اشتغال گلخانه های یزد اشاره کرد و  نوشت: یکی از مشکلات موجود در بخش کشاورزی کشورمان وجود نگاه مالکانه است به عبارتی تصور اشتباهی مبنی بر این که تولیدکننده باید صاحب آب و خاک باشد در حالی که تولیدکننده باید صاحب دانش و تخصص باشد لذا در همین راستا به ۱۵ نفر از فارغ‌التحصیلان برای اجاره گلخانه تسهیلات داده شده و امیدواریم این واحدها فارغ‌التحصیل محور شوند.

وی در مقوله مهندسی شدن تولید، گفت: استان یزد جزو چهارمین استان کشور در صدور مجوز است ولی به دلیل محدودیت‌های استانی در منابع آبی که استعلام طرح‌ها در این زمینه را زمانبر می‌کند، از نظر میانگین عملکردی صدور مجوز، استان پنجم کشور محسوب می‌شویم.

*  خبرگزاری تابناک نوشت: خلف‌باغی با اشاره به افزوده شدن هشت هکتار به اراضی گلخانه‌ای استان در سال جاری، استان یزد را از نظر صدور پروانه بهره برداری کشت‌های گلخانه‌ای در جایگاه نخست کشور ذکر کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد با بیان اینکه هر چند یزد، استانی برخوردار از محدودیت‌های آبی و خاکی در حوزه کشاورزی است ولی سازمان نظام مهندسی کشاورزی آن جزو پیشتازان کشوری در خیلی از حوزه‌های فعالیتی است، گفت : برای اولین بار در کشور واگذاری امور اراضی در قالب یک تفاهم‌نامه ملی به سازمان استان یزد صورت گرفته که در همین رابطه سعی شد با حذف کمیته‌های تصمیم‌گیر و الکترونیکی شدن خدمات، در پاسخگویی به متقاضیان شفاف‌سازی و تسریع شود.

وی به موضوع اشتغال اتباع خارجی در واحدهای گلخانه‌ای و دامپروری استان، گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی فقط متولی ایجاد واحدهای کشاورزی است و این که ۷۰ درصد گلخانه‌های بخش مرکزی یزد در یکی از بهترین مناطق یزد واقع شده و بیشترین اشتغال آن در اختیار اتباع است، شاید به دلیل نبود آموزش‌های مهارتی یا نبود نظارت کافی دستگاه‌ها مرتبط با حوزه اشتغال باشد.

همچنین سایت خبری یزدفردا گزارش تصویری این نشست را انعکاس داد https://b2n.ir/915579

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تماس با سازمان

نشانی : یزد-میدان امام حسین-ابتدای بلوار شهید بهشتی-کوچه سوم(جنب مدیریت حفظ نباتات) -روبروی دبیرستان دخترانه امام حسین (ع)
کدپستی : 8916714151

صندوقپستی : 558-89167
تلفن تماس : 42-36296540 (035)
شماره فکس : 36296549 (035)

آدرس ایمیل سازمان:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آمار بازدید

امروز319
دیروز313
کل بازدیدها483986

اطلاعات دستگاه شما

  • آی پی 52.15.143.162
  • مرورگر Unknown
  • نگارش
  • سیستم عامل Unknown

آرشیو اخبار وب سایت قبلی سازمان

راهنما

جهت دسترسی به سیستم های عضویت، رتبه بندی، آموزش و صدور مجوزها به پنجره ورودی سانکا در صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.